Meldpunt datalek en security incident wijzigt

Het melden van een datalek of security incident bij gemeente Eindhoven wijzigt. Voorheen kon u dit melden via mail naar meldpunt datalekken. Vanwege een nieuw proces kunt u vanaf nu datalekken en security incidenten melden via het online formulier 'Datalek en/of security incident melden'

Als contractant bent u verplicht datalekken en security incidenten te melden bij de gemeente.

Geen wijziging in de verplichtingen van de overeenkomst met betrekking tot gegevensuitwisseling

Samen hebben we een of meerdere overeenkomst(en) afgesloten. Wat verder afgesproken is in die overeenkomst(en) met betrekking tot de verplichtingen tot melden, verandert er niets. Het melden van datalekken en/of security incidenten moet nog altijd binnen de in de overeenkomst gestelde termijn plaatsvinden. 

Datalek en security incident

We spreken van een datalek als persoonsgegevens bij anderen terechtkomen die deze niet mogen ontvangen, zoals bij een verkeerd verzonden mail met klantgegevens. Een security incident is een inbreuk op de beveiliging van systemen, zoals bijvoorbeeld een hack, dit kan eventueel een datalek tot gevolg hebben.

Contact

Bij vragen over deze wijziging kan u contact opnemen via MDS@eindhoven.nl.

Off