Waar vind ik als gecontracteerde aanbieder mijn contract?
Alle contracten waarvoor je bent gecontracteerd kun je terugvinden in Mercell Source-to-Contracting.
Kan ik als (potentiële) Jeugdhulp en/of Wmo aanbieder een contract afsluiten?
Voor Jeugdhulp ((Hoog)specialistische Jeugdhulp, Jeugdhulp Verblijf en Jeugdhulp Crisis) en de Wmo (verschillende vormen van Wmo-ondersteuning) is er momenteel geen mogelijkheid om een contract te krijgen met (of toe te treden tot contracten met) de gemeente Eindhoven. De contracten voor de Wmo-ondersteuning (Begeleiding en Maatwerkvoorziening Dagbesteding) zijn vanaf 1 april 2022 operationeel. De nieuwe contracten voor Wmo Beschermd Wonen zijn vanaf 1 januari 2023 operationeel. U kunt eventueel contact zoeken met aanbieders die wél gecontracteerd zijn om daarmee een samenwerking te onderzoeken. U kunt dan denken aan het bespreken van een onderaannemerschap. De gemeente heeft hier verder geen rol in.
Is er toetreding tot contracten Jeugdhulp mogelijk in de toekomst?
De Procedure Open House Jeugdhulp Mono ((Hoog)specialistische Jeugdhulp en Jeugdhulp Verblijf) voor regio Samen voor Jeugd is in 2023 opengesteld voor inschrijvingen. De inschrijftermijn is op 25 oktober 2023 om 14:00 uur verstreken. Inschrijven is nu niet meer mogelijk.
Nieuwe (openbare) inkoopprocedures van Jeugdhulp worden aangekondigd op eindhoven.nl (onder kopje 'Sociaal Domein’) en gepubliceerd op aanbestedingsplatform Mercell.
Kan ik als (potentiële) Beschermd Wonen aanbieder een contract afsluiten?
Momenteel is er geen mogelijkheid om een contract te krijgen met de Gemeente Eindhoven. De nieuwe contracten voor beschermd wonen gaan in per 01 januari 2023 en de inschrijftermijn voor de Open House procedure voor Beschermd wonen is gesloten. Tussentijdse toetreding tot de lopende Open House procedure is alleen mogelijk als gevolg van een wezenlijk wijziging. |
Is er toetreding tot contracten Beschermd wonen mogelijk in de toekomst?
Per 1 september 2022 kun je je aanmelden voor de toelating voor de Open House procedure per 1 januari 2024. Voor de toelating per 1 januari 2024 zijn de toelatingseisen van toepassing zoals opgenomen in het beschrijvend document van de Open House procedure 2023. Wij raden u aan om het aanbestedingsplatvorm Mercell- Source-to-contracting in de gaten te houden.
Kan ik als (potentiële) Huishoudelijke Ondersteuning aanbieder een contract afsluiten?
Toetreding tot de Open House Huishoudelijke Ondersteuning (Wmo) van gemeente Eindhoven is mogelijk. Indien u interesse heeft, vragen wij u om een e-mail te sturen naar inkoopsociaaldomein@eindhoven.nl. Wij streven ernaar zo snel mogelijk te reageren. Vervolgens bespreken we de mogelijke vervolgstappen met u.
Waar kan ik een overzicht met gecontracteerde zorgaanbieders vinden?
-
Gecontracteerde aanbieders Jeugdhulp (85.3 kB)
-
Gecontracteerde aanbieders Jeugdhulp Crisis (573.25 kB)
-
Gecontracteerde aanbieders Jeugdhulp Multi (189.53 kB)
-
Gecontracteerde aanbieders Wmo ondersteuning (158.25 kB)
-
Gecontracteerde aanbieders Wmo Beschermd wonen (173.82 kB)
-
Gecontracteerde aanbieders en producten BW 2023 (117.99 kB)
Waar vind ik de stamtabellen?
De tabellen stamgegevens geven per contract specificaties weer over de productcodes, de huidig geldende tarieven, de administratieve inrichting voor aanbieders en gemeente(n) en extra informatie/regels voor de berichten ten behoeve van de "bestel- en declaratie medewerkers” van aanbieders en gemeenten.
-
Tabel Stamgegevens Jeugdhulp (augustus 2024) (971.13 kB)
-
Tabel Stamgegevens Wmo ondersteuning 2024 (59.72 kB)
-
Tabel Stamgegevens Beschermd Wonen 2024 (59.71 kB)
Waar vind ik de productcodes en de tarieven?
De productcodes en de tarieven zijn terug te vinden in de tabellen stamgegevens. Zie bovenstaande vraag.
Waar vind ik de Stapelmatrix?
De stapelmatrix is geen vastomlijnde wetmatigheid. Het is een richtinggevend werkdocument voor de praktijkmedewerkers van gemeenten en aanbieders.
-
Stapelmatrix Wmo (14.33 kB)
-
Stapelmatrix Jeugd (48.73 kB)
Waar vind ik een overzicht van de inhoudelijke productbeschrijvingen van de verschillende overeenkomsten?
De inhoudelijke productomschrijvingen zijn per contract terug te vinden in de Product diensten catalogus (PDC). In de PDC is per productcode de omschrijving van de gevraagde ondersteuning (en/- of zorg) uitgewerkt èn de kwaliteitseisen waaraan een aanbieder dient te voldoen.
-
PDC Jeugdhulp (634.23 kB)
-
PDC Wmo begeleiding (565.47 kB)
-
PDC Wmo maatwerkvoorziening dagbesteding PG (538.82 kB)
-
PDC Wmo maatwerkvoorziening dagbesteding NAH (540.23 kB)
-
PDC Wmo maatwerkvoorziening dagbesteding GGZ (539.13 kB)
-
PDC Wmo maatwerkvoorziening dagbesteding (L)VB (541.49 kB)
-
PDC Wmo begeleiding ADL (157.12 kB)
-
PDC dagbesteding bij beschermd wonen regio (391.23 kB)
-
PDC Wmo Beschermd Wonen 2023 - archief (129.93 kB)
-
PDC Beschermd Wonen 2023 (129.93 kB)
Waar vind ik het administratieprotocol?
De administratieve protocollen (RAP) van Eindhoven en de jeugdregio waarvoor gemeente Eindhoven de contracten heeft gesloten, zijn afgeleid van het Landelijke Standaard administratieve protocollen (SAP) van het Ketenbureau I-sociaal domein. De protocollen beschrijven de administratieve regels van de zorg in natura bij de uitvoering van de Wmo en de Jeugdwet.
De administratieprotocollen en de tabellen stamgegevens per overeenkomst, zijn onlosmakelijk verbonden aan de overeenkomsten Jeugdhulp en Wmo.
In het RAP zijn de lokale gemeentelijke beleidsregels in blauwe tekst toegevoegd.
Meer informatie over de landelijke standaarden is te vinden op de site van het Ketenbureau.
Waar vind ik het Algemeen Controleplan ZIN?
Het controleplan informeert de aanbieders met een jeugdhulp of Wmo contract over:
- het kader waarbinnen de gemeente Eindhoven de rechtmatigheidscontrole van de gedeclareerde zorg uitvoert;
- de verschillende controleprocessen die kunnen worden doorlopen en de uitwisseling van persoonsgegevens daarbij;
- maatregelen die kunnen worden ingezet;
-
Algemeen controleplan ZIN (498.7 kB)
Wat moet ik doen wanneer sprake is van fusie, faillissement, overname, eniteitswijziging of AGB-code wijziging?
Zodra er sprake is van bovenstaande wijzigingen dien je tijdig en-of direct contact op te nemen met de gemeente via inkoopsociaaldomein@eindhoven.nl.en/of de contractmanager.
Houd er rekening mee dat bij de meeste bovenstaande wijzigingen gevraagd zal worden naar een nieuw uittreksel uit de KVK. Bij sommige wijzigingen is een hele nieuwe toets van alle inschrijfvereisten van toepassing. Mail inkoopsociaaldomen@eindhoven.nl en er wordt zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.
Meer informatie en regels omtrent het verzoek tot wijzigen van AGB code vind je ook terug in het administratief protocol.
De contractuele vereisten en verplichtingen bij een fusie of overname, (dreiging tot) faillissement, wijziging van rechtsvorm/entiteit zijn veelal terug te vinden in je overeenkomst.
Hoe loopt het proces van contracteren via Mercell Source-to-Contract?
Meer informatie op de pagina over contracteren.
Waarom moet ik me als gecontracteerde aanbieder aanmelden bij de website Steunwijzer?
Steunwijzer is een website waar je het aanbod aan producten en voorzieningen van aanbieders in de regio Eindhoven terugvindt. Wijkteams, medisch verwijzers, specialisten servicebureau, generalisten kunnen hier terecht om het aanbod te vergelijken en in te zetten voor hulpvragen van inwoners. Ook inwoners zelf kunnen zoeken op deze website.
Aanbieders ontvangen een uitnodiging om zelf gecontracteerde en/of gesubsidieerde producten en diensten op Steunwijzer toe te voegen. Het is belangrijk dat de informatie zo volledig mogelijk ingevuld wordt, des te beter wordt de informatie gevonden. Je kunt onder andere beschrijven wat de kernkwaliteiten zijn waarmee jouw organisatie zich onderscheid van anderen.
Ben ik als aanbieder verplicht mee te werken aan Social Return als ik een contract afsluit?
Ja. Social Return is een sociale inkoopvoorwaarde en de vereisten hieromtrent vind je in je contract. Het houdt in dat er (leer)werkplekken moeten worden gecreëerd voor mensen vanuit kwetsbare doelgroepen. Meer informatie over het gemeentelijke en regionale inkoopbeleid van social return vind je onder het kopje inkoop en aanbestedingbeleid.
Wat moet ik doen wanneer ik mijn contract wil opzeggen?
Wanneer je je contract wilt opzeggen of een bepaalde binnen uw contract niet meer kunt leveren, neem dan contact op met onze contractbeheerders via inkoopsociaaldomein@eindhoven.nl. Zij zullen in samenspraak met een contractmanager en met jou bekijken wat de opties zijn en wat er voor nodig is om de opzegging goed en tijdig te laten verlopen. Uitgangspunt is dat dit zorgvuldig gebeurt en dat de inwoner hier min mogelijk hinder van ervaart.
Hoe zijn contractmanagement, verantwoording en controles geregeld?
Als aanbieder heb je in meer of mindere mate contact met de gemeente, je contractmanager. Grote aanbieders hebben een vast aanspreekpunt. Samen zorgen we ervoor dat er voor de inwoners een goed ondersteuning- en zorglandschap is.
Je verleent daarvoor jouw diensten binnen de kaders zoals die zijn vastgelegd in de overeenkomst. Contractmanagement ondersteunt je daarbij, monitort en stuurt op de transformatiedoelstellingen. Minstens 1 keer per jaar leg je formeel verantwoording aan ons af over de geleverde diensten. Heb je vragen over de uitvoering van jouw contract, stuur dan een e-mail naar inkoopsociaaldomein@eindhoven.nl.
Algemeen controle plan
De gemeente controleert aanbieders op kwaliteit, doelmatig- en rechtmatigheid. Voor deze materiële controle bestaan door de wet voorgeschreven spelregels. Die zijn opgenomen in het algemeen controle plan Zorg in Natura Wmo en Jeugdwet 2019-2020 waarover het college in oktober 2019 een uitvoeringsbesluit heeft genomen.
Ik wil een klacht indienen over een ambtenaar of bestuurder. Waar kan ik dit doen?
Via de volgende link kunt een klacht indienen over een ambtenaar of bestuurder:
Waar vind ik de Algemene Inkoopvoorwaarden van gemeente Eindhoven?
Je vindt de algemene inkoopvoorwaarden op eindhoven.nl onder 'Inkoop en Aanbesteding'.
Ik heb nog andere vragen, waar kan ik terecht?
Staat jouw vraag er niet tussen en/of wil je nog graag in contact komen met ons?
Neem dan een kijkje op onze contactpagina voor meer informatie.
Waar vind ik het Protocol Medisch Verwijsroute?
Het medisch verwijsprotocol van gemeente Eindhoven en de regio samen voor Jeugd, beschrijven de administratieve regels van Zorg in natura bij de inzet van zorg via de medisch verwijsroute. Dit protocol is verbonden met de contracten Specialistische Jeugdhulp, Hoogspecialistisch Jeugdhulp, Jeugdhulp Verblijf en Jeugdhulp Crisis.
-
Protocol Medische Verwijsroute (337.33 kB)